Anmäla kontonummer

Alla pensioner som betalas ut från oss på Kåpan Pensioner går via Nordea. Om du vill ändra vilket kontonummer som din tjänstepension betalas in på ska du anmäla det till Nordea. Från den 1 oktober byter vi bank till Swedbank.

Om du får ut din lön genom Nordea till annan bank eller om du fått pension från SPV kommer pensionen från Kåpan Pensioner att betalas ut på samma sätt. Om Nordea inte har uppgifter om ditt kontonummer får du din utbetalning på ett utbetalningskort. Du får då möjlighet att meddela bank- och kontonummer för dina fortsatta utbetalningar.

Om du vill anmäla nya eller ändra bank och kontouppgifter, kontakta då i första hand den bank du valt att anlita så ordnar de med överföringen. Ange då SPV:s arbetsgivarnummer 70002. Du kan också själv meddela dina bank- och kontouppgifter till Nordea genom att använda blanketten Anmälan om kontouppgifter för pensionsutbetalning. Se länk till blankett nedan.

Du kan ändra ditt kontonummer på två sätt:

  1. Du ber din bank skicka ett överföringsuppdrag till Nordea.
  2. Du meddelar själv Nordea vilken bank du har och vilket kontonummer pengarna ska sättas in på genom någon av blanketterna nedanför.

Anmälan om kontouppgifter (pdf, nytt fönster)

Utbetalning av lön och pension för dig som bor utomlands (pdf, nytt fönster)

För mer information om kontouppgifter för utbetalning av tjänstepension kontakta Nordeas kundtjänst på telefon 0771-22 44 88.

Vi kommer att byta bank i oktober 2017

Om du redan nu vet att du kommer ha en utbetalning från oss i oktober eller senare kan du redan nu anmäla ditt konto med eller utan e-legitimation hos Swedbank.

swedbank.se/kontoregister

Observera att det konto du anmäler till Swedbank påverkar alla utbetalningar via dem. Om du ändrar konto hos någon annan utbetalare ändras även det för utbetalningen från oss. Byter du till annat konto än det du anmält innan oktober måste du meddela det.