Vi har bytt bank för utbetalning

I oktober bytte vi bank från Nordea till Swedbank för utbetalning av pensionen. Det gäller både för din pension från oss och om du har pension från SPV.

Så anmäler du ditt bankkonto

Du anmäler ditt konto enklast direkt på webben

swedbank.se/kontoregister

Du kan anmäla ditt konto med eller utan e-legitimation. Det tar endast några minuter. Du måste vara kontohavare eller medkontohavare på det konto du anmäler.

Du kan också anmäla ditt konto på blanketten:

Anmälan av konto för utbetalning av pension (pdf, nytt fönster)

Har du fått ett utbetalningskort?

Om du har fått ett utbetalningskort ska du lösa in det. Du kan göra det i butik eller på ett Swedbank- eller Sparbankskontor. I butik kostar det 30 kronor.  Hos Swedbank är det gratis om de sätter in det på ditt konto och om du vill ha kontanter är avgiften 100 kronor.

Du kan anmäla konto på utbetalningskortet eller så går du in på swedbank.se/kontoregister.

Har inte utbetalningen kommit in på ditt konto?

Utbetalningen är gjord till det konto som du har anmält till Swedbank. Det kan innebära att pensionen inte är utbetald till samma konto som du fått utbetalningen från SPV till tidigare så vänligen kontrollera om pensionen betalats ut till ett annat konto. Du anmäler till Swedbank vilket konto du vill ha pensionen utbetald till. Saknas konto för utbetalning så har du fått ett utbetalningskort.  

Har du frågor om kontoanmälan?

Har du frågor om kontoanmälan ska du kontakta Swedbank på 08-585 900 00.